2014. október 3., péntek

Bakancslista

Ábrahám nemzé Izsákot; Izsák nemzé Jákóbot; Jákób nemzé Júdát és testvéreit;
Júda nemzé Fárest és Zárát Támártól; Fáres nemzé Esromot; Esrom nemzé Arámot; (...)

Eliud nemzé Eleázárt; Eleázár nemzé Matthánt; Matthán nemzé Jákóbot;
Jákób nemzé Józsefet, férjét Máriának, a kitől született Jézus, a ki Krisztusnak neveztetik;

Jézus, a ki Krisztusnak is neveztetik, nemzé Nérót és Odoakert;
Odoaker nemzé Károlyt, a Nagyot, és a Tangokat és az Oroszlánszívűt;
Az Oroszlánszívű nemzé Fülöpöt, a kinek birodalmában a nap soha, és Erzsébetet, a kinek ugyanez csak később és szintén soha;
Erzsébet nehéz szüléssel nemzé Napóleont, a ki a tarsolyában hordta, és Bismarckot, a ki meg vasból volt kancellár;
Bismarck nemzé Lenint és Sztálint és Hitlert és Maót, ezeket, mert Bismarck szapora volt;
Ezeket nemzé Bismarck, aki vasból volt szapora;
Ezeket, a kik szinte említést sem érdemelnek;
És a kik szinte említést sem érdemelnek nemzék anyám és apám, a kiket csak én említek;
Apám és anyám, ha már megemlíttettek, nemzék engem;
már ha a történelemnek hinni lehet;
Egy tél végi napon;
már ha a történelemnek hinni lehet.
És akkor mondák, hogy a történelemnek vége;
ha már a történelemnek hinni lehet.
Most akkor tanácstalan vagyok, én, a ki vagyok, a ki vagyok, én;
Mert akkor most mi lesz? Lesz valami? Bármi?
Mire volt ez a nagy nemzékelés?;
már ha a történelemnek hinni lehet.
A jelen egyfolytában, izzadtan, csapzottan, kielégülés nélkül nemzé a jövőt, a mit nem látok;
Most, hogy a történelemnek vége;
már ha...

Majonézért még gyorsan lemegyek.
(És olajat is kell hozni, hogy el ne felejtsem.)







Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése